14 August 2023

 Dear ACS Community,

It has been a delight to have all the students back on campus after the break.  With the return of the students, the buildings have now come back to life with the sights and sounds of school life.  We also look forward to welcoming all of you at our back-to-school nights this week.

I promised that I would, over the course of a few weeks, share with you some of the improvements that we have made over the summer.  Although they are two of our smaller improvements, I want to start with two improvements that directly impact student learning.  This summer, we constructed a new physics laboratory.  In addition, after many years of disrepair, our observatory is now fully functional.

When our laboratories at ACS were first designed, physics and chemistry were often taught in the same


laboratory.  In fact, many times, the physics and chemistry teacher were one and the same person.  The laboratory, however, was designed to support chemistry instruction with sinks, gas, and chemical resistant laboratory benches. This year we hired a new chemistry teacher in addition to our long-time physics teacher.  So, we needed to create a dedicated space for physics apart from our chemistry laboratory.   

For the past 40 years, extensive research has been conducted concerning physics education at the high-school, college, and university levels.  One persistent finding, now substantiated with tens of thousands of student data points, is that interactive engagement methods of teaching yield learning gains that are more than twice that of traditional lecture methods.  This is true at the high-school through the university level.  At high-schools with small classes, it was often possible to rearrange desks to support more active teaching, but at


universities with large lecture halls, they had to design new furniture and new rooms to support interactive teaching.  A particular table design proved quite useful, and was adopted by a large number of universities including prestigious institutions such as MIT.  Capitalizing on the work done by these universities, we took this table design and had it locally produced.  It now anchors our new physics laboratory.  It will, of course, take time to optimize teaching and learning in this new space, but the space now encourages, not impedes, the kind of active engagement shown to be most effective.

In addition, to our work in the laboratory, we have completely rehabilitated our observatory.  The telescope has been repaired and reconditioned, both inside and out.  The dome has also been refurbished.  Just last night, I took a group of students up to enjoy viewing the southern cross and other sights in the night sky.  We have an interested group of students and teachers who plan to get our whole community involved in using this newly operational facility.  Please be on the lookout for these opportunities.

As with all of our facilities work, none of this would be possible without the tuition and fees from our ACS families.  Thank you.

Have a great week ahead.

Yours,

Andrew



Estimada Comunidad de ACS,

 

Ha sido un placer tener a todos los estudiantes de vuelta en el campus después de las vacaciones. Con el regreso de los estudiantes, los edificios ahora han vuelto a la vida con las imágenes y los sonidos de la vida escolar. También esperamos darles la bienvenida a todos en nuestras noches de regreso a clases esta semana.

 

Prometí que en el transcurso de algunas semanas, compartiría con ustedes algunas de las mejoras que hemos realizado durante el verano. Aunque son dos de nuestras mejoras más pequeñas, quiero comenzar con dos mejoras que impactan directamente en el aprendizaje de los estudiantes. Este verano, construimos un nuevo laboratorio de física. Además, después de muchos años de deterioro, nuestro observatorio ahora es completamente funcional.

 

Cuando nuestros laboratorios se diseñaron por primera vez, física y química a menudo se enseñaban en el laboratorio.  De hecho, muchas veces, el profesor de física y el de química eran la misma persona. El laboratorio, sin embargo, fue diseñado para apoyar la enseñanza de química con lavamanos, mesas de laboratorio resistentes a gases y productos químicos. Este año contratamos a un nuevo profesor de química además de nuestro antiguo profesor de física. Entonces, era necesario crear un espacio dedicado a física aparte de nuestro laboratorio de química.

Durante los últimos 40 años, se ha llevado a cabo una amplia investigación sobre la educación física en los niveles de colegios secundarios, institutos y universidades. Un hallazgo persistente, ahora corroborado con decenas de miles de puntos de datos de estudiantes, es que los métodos interactivos de enseñanza producen ganancias de aprendizaje que son más del doble que los métodos tradicionales de dar clase. Esto es cierto en desde secundaria hasta el nivel universitario.  En secundaria con clases pequeñas, a menudo era posible reorganizar los escritorios para apoyar una enseñanza más activa, pero en universidades con grandes salas de conferencias, tuvieron que diseñar nuevos muebles y nuevas salas para apoyar la enseñanza interactiva. Un diseño de mesa en particular resultó bastante útil y fue adoptado por un gran número de universidades, incluidas instituciones prestigiosas como el MIT. Aprovechando el trabajo realizado por estas universidades, tomamos este diseño de mesa y lo hicimos producir localmente. Ahora es el pilar de nuestro nuevo laboratorio de física. Por supuesto, tomará tiempo optimizar la enseñanza y el aprendizaje en este nuevo espacio, pero el espacio ahora fomenta, y no impide, el tipo de participación activa que ha demostrado ser más eficaz.

 

Además de nuestro trabajo en el laboratorio, hemos rehabilitado por completo nuestro observatorio. El telescopio ha sido reparado y reacondicionado, tanto por dentro como por fuera. La cúpula también ha sido reformada. Justo anoche, llevé a un grupo de estudiantes a disfrutar viendo la cruz del sur y otras vistas en el cielo nocturno. Tenemos un grupo interesado de estudiantes y profesores que planean involucrar a toda nuestra comunidad en el uso de esta nueva instalación operativa. Estén atentos a estas oportunidades.

 

Al igual que con todo el trabajo de nuestras instalaciones, nada de esto sería posible sin la matrícula y los pagos de nuestras familias de ACS. Gracias.

 

Que tengan una gran semana.

 

Andrew