30 August 2021 - A long awaited day

 Dear ACS Community,

Dear Faculty and Staff,

As I write, I can hear the joyous voices of students echoing throughout the ACS campus.  The school is alive once again.  Today is truly a momentous day in the life of ACS.  It has been 1 year, 5 months, and 17 days since classes were last held on campus.  It is a cause for great celebration, but it is also cause for pause and reflection.  

For those of us who are older, it might be possible for us to think of the pandemic as an aberration.  Even so, it has been difficult for us to transition back to going to work every day in a social environment.  For many more of us and for all of our students, this time represents a significant fraction of our lives.  For our youngest students, virtual school may, in fact, be the only modality of education that they have ever known.  Even for our seniors, more than a tenth of their educational career has been virtual.  

Today begins a significant time of transition in all of their lives.  Whatever academic content that they may 'need' to cover in these coming days, it will pale in significance to their need for social and emotional support through this transition.  It will take a strong partnership between teachers and parents to provide that network of support.

As we transition to a new modality of schooling, it is also important that we gather feedback with which to make adjustments to our program.  One important source of that feedback is our parent community.  So, at the end of this first week, I will send you a simple survey designed for easy completion.  The survey consists of seven questions.  Three questions are measures of balance.  Three questions measure quality, and the last is a free response question.  The measures of balance include communication, workload, and the balance of real-time versus any-time learning.  The measures of quality focus on staff effort, academic learning and social and emotional support.  Each week we will give you another opportunity to rate these same areas.  While we expect the response rate to wax and wane as time goes on, we trust that the survey will still be able to alert us to areas that need attention.  Your participation is vital for that.

Welcome back to on-campus learning, and have a great week ahead.

Video: https://youtu.be/Syg26umU8ns

Yours,

Andrew


Estimada Comunidad de ACS,

Estimados profesores y personal de ACS,


Al mismo tiempo que les escribo, puedo escuchar las voces alegres de los alumnos en todo el campus de ACS. El colegio vuelve a estar vivo. Hoy es un día verdaderamente trascendental en la vida de ACS. Ha pasado 1 año, 5 meses y 17 días desde la última vez que se llevaron a cabo las clases presenciales en el campus. Es motivo de gran celebración, pero también  de pausa y reflexión.

Para nosotros, los adultos, es posible que consideremos la pandemia como una anomalía. Aún así, nos ha resultado difícil volver a trabajar todos los días en un entorno social. Para muchos de nosotros y para todos nuestros alumnos, este tiempo representa una fracción significativa de nuestras vidas. Para nuestros alumnos más jóvenes, las clases virtuales puede, de hecho, ser la única modalidad de educación que hayan conocido. Incluso para nuestros adultos mayores, más de una décima parte de su vida profesional ha sido virtual.

Hoy comienza un momento muy significativo en la vida de todos. Cualquiera que sea el contenido académico que puedan "necesitar" y que se cubra en los próximos días, va a disminuir en importancia a la necesidad de apoyo social y emocional durante esta transición. Se va a necesitar una alianza sólida entre profesores y padres de familia para brindar esta red de apoyo.

A medida que avanza la transición a una nueva modalidad de escolarización, también es importante que reunamos comentarios que nos sugieran ajustes a nuestro programa. Una fuente importante de esta retroalimentación es nuestra comunidad de padres de familia. Por lo tanto, al final de esta primera semana, recibirá una encuesta simple, diseñada para completarla fácilmente. La encuesta consta de siete preguntas. Tres de ellas determinan medidas de equilibrio. Tres preguntas miden la calidad y la última es una pregunta de respuesta libre. Las medidas de equilibrio incluyen la comunicación, la carga de trabajo y el equilibrio entre el aprendizaje en tiempo real y el aprendizaje en cualquier momento. Las medidas de calidad se centran en el esfuerzo del personal, el aprendizaje académico y el apoyo social y emocional. Cada semana les daremos otra oportunidad para calificar estas mismas áreas. Si bien esperamos que el índice de respuestas disminuya a medida que pasa el tiempo, confiamos en que la encuesta aún podrá alertarnos sobre las áreas que necesitan más atención. La participación de los padres de familia es vital para lograrlo.

Bienvenido nuevamente  al aprendizaje semipresencial en el campus y tenga una semana excelente.

Video: https://youtu.be/Syg26umU8ns

Con gratitud,

Andrew